Beetje over mijzelf beetje informatie

We weten allemaal dat suiker niet goed voor je is maar hoe slecht is het eigenlijk.
Na jaren alleen maar zwak ziek en misselijk te zijn geweest en bijna alle onder zoeken te hebben ondergaan van huisarts naar psycholoog tot hersenscans hebben artsen nooit wat kunnen vinden maar toch was ik heel ziek ik at bijna niet meer, sliep gemiddeld 15 uur per dag. was altijd moe en mijn hele lijf deed pijn. zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het werd gegooid op stress en dat kan kloppen er was in die tijd een hoop stress ga daar verder niet op in maar dat klopt.

December 2013 heb ik mijn leven letterlijk om gegooid en ben anders gaan leven, meer rust en regelmaat maar ook vooral gezonder eten. Het werd allemaal wel beter maar nog steeds niet goed genoeg. Ik hield als nog veel klachten over zoals migraine mijn pds en lichamelijke klachten en die vermoeidheid als ik een cijfer kreeg voor slapen was dat een 10. dat deed ik nog steeds zoveel en lang, ik was altijd moe.
Ik kwam per ongeluk  terecht op een site wat over suikers ging, en hoe slecht dat voor je is ik was in shock .
Een hoop wat ik heb kwam overeen te eng gewoon. Hier een lijst met klachten
En dacht bij mijn zelf waarom niet?
Ik ga ook suikervrij.

Overal zit suiker in het zit in je vlees, sausen,brood,babyvoeding frisdrank echt bijna overal zit het in.
En suiker heeft  65 verschillende schuilnamen zie afbeelding dus als je denkt hier zit geen suiker in dan zit het er toch in.

image

lees de ingrediënten  goed van een product niet de voedingswaarde
Het is een zoektocht dat geef ik toe maar ik kan een hoop vinden in de winkel en bio – winkel en anders op de markt wel.

Ik ben op 1 december 2014 gestopt met suiker eten zoals dat heet cold turky oefff was mijn eerste reactie waar ben ik aan begonnen voelde me ellendig en had nog meer hoofdpijn. Maar wees gerust dit gaat over en wat ga je jezelf beter voelen.

We zijn stiekem met zijn alle heel veel suiker gaan eten.
de oermens nuttigde zo’n 2 kilo suiker per jaar, halverwege de negentiende eeuw was dat 5 kilo en tegenwoordig zitten we op de 70 kilo per persoon per jaar. Ik stond versteld toen ik deze cijfers zag dat is echt heel veel. Want het zijn voornamelijk suikers die we niet nodig hebben

Mijn motto is niks is beter dan puur natuur

Tot de volgende keer

Gegroet Angelique (Lieka)

One thought on “Beetje over mijzelf beetje informatie

  1. bedankt om je verhaal te delen en vooral om jouw uithoudingsvermogen om niet op te geven. kiezen voor jezelf vanuit jouw eigen ervaring is het mooiste geschenk dat je aan jezelf kunt geven. Het is een moeilijke weg en weinigen voelen zich geroepen omdat het te lastig is. Doch blijft het een waardevol gegeven.
    Geniet van jouw nieuwe leven, ontdek nieuwe dingen en beleef er vreugde aan. Jij bent de moeite waard en ja het heeft allemaal zin gehad. Wijsheid komt niet voor de jaren, wijsheid krijg je door te leren uit ervaring. Vertrouw jezelf en blijf eerlijk en elke dag wordt een nieuwe uitdaging, een overwinning en een zegen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

