Kip tandoori

Dit recept wil ik graag met jullie delen.
ik hou van pittig eten en dat is deze zeker. Ik ben geen liefhebber van de aardappel of de Hollandse pot, Ik eet het wel maar heel zelden. Ik eet liever rijst,pasta of quinoa
De oosterse keuken is zeker mijn favoriet, lekker pittig veel kleur en vele smaken. (wil je minder pittig laat de rode peper eruit.)

image

Ingredienten

300 gram meergranen rijst
250 ml turkse yoghurt
300 gram kippenblokjes
1 groene paprika
2 rode uien
2 teentjes knoflook
250 gram cherrytomaatjes
100 gram (uitgelekt) maïs
1 rode chilipeper

Kruiden

1 theelepel gemberpoeder
1 theelepel cayennepeper
1 theelepel gemalen komijnzaad
1 theelepel gemalen kruidnagel
1 theelepel paprikapoeder
halve theelepel nootmuskaat
halve theelepel kaneel
snuifje zout

Bereidingswijze

Kook de rijst gaar volgens de bereidingsaanwijzing op de verpakking
Doe de yoghurt in een kom samen met de kruiden en meng goed
Verwijder de zaadlijst uit de chilipeper en paprika
Was de cherrytomaatjes en halveer deze en hou apart
Hak de knoflook, chilipeper en uien fijn en fruit deze in een grote koekenpan
Voeg de kippenblokjes toe en roerbak deze gedurende 8 minuten
Doe er de paprika en maïs bij en roerbak 2 minuten
Voeg de gekruide yoghurt toe en breng het geheel aan de kook
Plaats de deksel op de pan en laat 3 tot 5 minuten stoven op laag vuur
Voeg de cherrytomaten toe en roerbak nog op 2 minuten op hoog vuur

Gegroet Angelique (Lieka)

Geef een reactie

